Fysio tips bij hardlopen – trainingsschema voor de vijf kilometer

Beginnen met Hardlopen? Bouw het rustig op!

Het hardloopseizoen is weer van start gegaan! Wij zien bij Doortast deze periode veel mensen in onze praktijk met hardloopblessures. Daarom stellen wij dit schema beschikbaar om het hardlopen te verbeteren.

Tijdens het hardlopen moet het menselijk lichaam krachten verwerken die neerkomen van zes tot acht keer je eigen lichaamsgewicht. Om overbelasting van het lichaam en gewrichten met hardlopen te voorkomen is een goede opbouw en training van belang.

Daarom stellen wij een hardloopschema beschikbaar om het hardlopen op een verantwoorde en rustige manier op te bouwen.
Heeft u vragen, reageer!

Voor een afspraak en begeleiding ter preventie van blessures kan u altijd binnen 24uur terecht
Tel: 071 523 01 85 of mail naar info@doortast.nl

6 reacties

  1. Bedankt voor de tips. Hardlopen is erg lekker omdat het zo makkelijk komt. Soms is het wel erg blessure gevoelig.

  2. Mensen vergeten dat de manier waarop je hardloopt belangrijk is. Het kan namelijk erg belastend zijn voor je gewrichten. Bedankt voor dit handige artikel.

  3. Hartelijk dank voor dit hardloopschema! Ik wil beginnen met hardlopen en vindt het erg fijn dat u als fysiotherapeut deze informatie met ons deelt. Ik wist dat je niet te hard van stapel moest gaan, maar ik wist niet hoeveel je dan precies mocht lopen. Dit schema brengt hierin verheldering.

  4. Een goed idee inderdaad om een hardloopschema te gebruiken en het rustig op te bouwen. Mijn fysio heeft me toen ik begon met hardlopen ook een schema gegeven en hierdoor voorkom je om blessures op te lopen. Nog steeds loop ik twee keer in de week en dit heeft me echt enorm veel fitter gemaakt!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.