Algemene informatie
De praktijk voor fysiotherapie bestaat uit een team van 5 therapeuten met diverse specialisaties. Voor de administratieve ondersteuning is de Office manager 5 ochtenden per week aanwezig.
Momenteel zijn in de praktijk werkzaam:
Openingstijden
Maandag t/m donderdag van 7.30-21.00.
Op vrijdagen is de praktijk geopend van 07.30 – 17.30.
Op zaterdag is de praktijk geopend van 08.30 – 15.30 uur.
In overleg met uw therapeut kunnen de tijden voor een behandeling eventueel afwijken van de openingstijden.
Contact
Tijdens de openingsuren van de praktijk zijn wij telefonisch bereikbaar op nummer 071-5230185 of 06-18536633. Buiten deze uren kunt u inspreken op onze voicemail of een email sturen naar info@doortast.nl
Tarieven
Met de meeste zorgverzekeraars hebben we contracten afgesloten. Om te weten of uw verzekering fysiotherapie vergoedt, is het verstandig uw polis goed door te lezen of om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Tevens kunt u op onze website www.doortast.nl/tarieven kijken en/of hoeveel behandelingen uw zorgverzekeraar vergoedt.
Aanmelden
Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW gegevens, uw verzekeringsgegevens, identiteitsbewijs en, indien van toepassing, de verwijsbrief. Het is van belang dat u duidelijk aangeeft om welke klacht het gaat en of u specifiek behandeld wilt worden door een gespecialiseerde fysiotherapeut.
Directe Toegang Fysiotherapie (DTF)
Vanaf 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk, wat betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist niet noodzakelijk is. Bij aanmelding ontvangt u een informatiefolder over Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie (DTF). Er wordt met u een afspraak gemaakt voor een screeningsgesprek wat ongeveer 15 minuten zal duren. Na dat gesprek wordt met u besproken of uw klacht in aanmerking komt voor behandeling door een fysiotherapeut, of dat een bezoek aan de huisarts gewenst is.
Wat kunt u verwachten van uw eerste afspraak
U neemt plaats in de wachtkamer en wordt op de afgesproken tijd door de therapeut opgehaald. De therapeut vraagt u enkele persoonsgegevens zodat een behandeldossier aangemaakt kan worden. Hierna wordt u gevraagd naar uw gezondheidsprobleem. Meestal wordt dit gesprek gevolgd door een onderzoek. Het onderzoek zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen. Naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek zal er een behandelplan opgesteld worden. Dit behandelplan zal de therapievorm en het aantal behandelingen omvatten en dit zal met u worden besproken. Bij de tweede afspraak zal gestart worden met de behandeling van uw klacht.
Afmelden
Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit 24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden. Wanneer dit niet gebeurt zijn wij genoodzaakt om de behandelprijs bij u in rekening te brengen. In overleg met uw behandelend therapeut kan bij ziekte of onvoorziene omstandigheden van deze regel worden afgeweken.
Kwaliteit
De therapeuten die werkzaam zijn binnen onze praktijk staan geregistreerd in het Kwaliteitsregister van het KNGF en zijn aangesloten bij alle beroepsorganisaties die van toepassing zijn. De praktijk is gecertificeerd volgens het HKZ certificatieschema Extramurale Fysiotherapiepraktijken.
Privacy
De praktijk beschikt over afgesloten behandelruimten waardoor uw privacy tijdens de behandeling is gewaarborgd.
Waarneming
Om er voor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord nemen collega’s binnen de praktijk voor elkaar waar tijdens vakantie,- studie,- of ziekteverzuim. Wanneer door omstandigheden een therapeut voor langere tijd afwezig is wordt mogelijk een therapeut van buiten de praktijk gevraagd uw behandeling over te nemen.
Stagiaires
Onze praktijk biedt studenten van de opleiding fysiotherapie de mogelijkheid om stage te lopen binnen onze praktijk. Deze stagiaire wordt een begeleider toegewezen die hem of haar begeleidt tijdens onderzoeken en behandelen van patiënten cliënten.
Hygiëne
Wij vragen u voor iedere behandeling een handdoek mee te nemen. Verder verwachten wij van u als patiënt/ cliënt dat u de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en zorgt voor een goede lichaamsverzorging.
Klachten
Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de behandeling van uw therapeut of een van de andere personeelsleden, dan kunt u dit melden aan uw therapeut. Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF. U vindt hierover informatie in het folder rek in de wachtruimte of via deze link: https://www.kngf.nl/loopbaan/ik-kom-voor/klachtenregeling
Privacyreglement
Uw therapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op de verzameling van deze gegevens is de AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming, van toepassing. Deze verordening bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Al deze zaken zijn in een reglement vastgelegd.
Reglement
Uiteraard gaat uw therapeut zorgvuldig met de gegevens om: daarom is naast de bovengenoemde AVG, een aantal regels vastgelegd in een privacy reglement. Onderstaand is het reglement weergegeven:
Het complete reglement is in de praktijk ter inzage. Tegen kostprijs kunt u een fotokopie krijgen. Tevens kunt u tegen kostprijs een afschrift van uw gegevens ontvangen.
Betalingsvoorwaarden
Eigendommen
De praktijk is niet verantwoordelijk voor uw eigendommen. In de praktijk treft u lockers met een hangslotje; deze kunt u gebruiken om uw waardevolle spullen op te bergen tijdens bijvoorbeeld het sporten in de zaal.
Niet roken
Binnen de praktijk (wachtkamer, behandelruimten en oefenzaal) mag niet worden gerookt.
Actueel nieuws
Voor de meest actuele zaken en veranderingen verwijzen wij u naar onze website: www.doortast.nl